Werken in de klantenservice 

Ben jij iemand die graag mensen helpt en klanttevredenheid belangrijk vindt? Dan is een baan in de klantenservice iets voor jou! Als klantenservicemedewerker ben jij het eerste aanspreekpunt voor klanten en help je hen met hun vragen, problemen en opmerkingen. Of je nu ondersteuning biedt via de telefoon, e-mail of chat, jouw doel is altijd om de klant een positieve ervaring te geven.

Bekijk alle vacatures in de klantenservice

Klantenservice

Waarom werken in de klantenservice? 

Van het beantwoorden van vragen en het oplossen van problemen tot het bieden van een luisterend oor en het geven van advies. Zonder een goede klantenservice kan een organisatie de klanten niet optimaal van dienst zijn. Als medewerker klantenservice ben jij dus belangrijk binnen het bedrijf en zorg je voor tevreden en loyale klanten. 

Voordelen van werken in de klantenservice

  • Onmisbare rol: jouw werk is belangrijk voor het behouden en verbeteren van klantrelaties. Je zorgt voor een positieve klantervaring, wat bijdraagt aan de reputatie en het succes van het bedrijf. 
  • Brede werkgelegenheid: klantenservice functies vind je in alle sectoren, van de overheid en het onderwijs tot de horeca en retail. Hierdoor zijn er veel verschillende mogelijkheden. 
  • Veelzijdig werk: een baan in de klantenservice is veelzijdig en afwisselend. Je hebt dagelijks contact met verschillende klanten en helpt hen met uiteenlopende vragen en problemen, afhankelijk van je functie en werkplek. 
  • Werk-privé balans: veel klantenservice banen bieden flexibiliteit, zoals parttime of thuiswerken. Daarnaast kun je ook een klantenservice stage, bijbaan of vakantiewerk doen. Kies wat het beste past bij jouw situatie. Dit zorgt voor een gezonde balans tussen werk en privé. 
     

Waar kun je werken in de klantenservice? 

Als klantenservice medewerker kun je bij veel verschillende organisaties aan de slag. De keuze is aan jou. Ga jij aan de slag bij de overheid, in het onderwijs of kies je voor een andere sector? Door te werken in een betekenisvolle sector draag jij met je klantenservice ondersteuning bij aan de maatschappij. Lees hier meer over onze topwerkgevers.

Waarom aan de slag in de klantenservice via Driessen? 

Werken via Driessen is een manier om in de meest betekenisvolle sectoren van Nederland te werken. Zo geef jij betekenis aan jouw baan wat zorgt voor voldoening en maatschappelijke bijdrage. Daarnaast vind je bij ons echt werkgeluk. Want we zijn niet zomaar een uitzendbureau. Bij Driessen staan we namelijk in dienst van jou. Daarmee onderscheiden we ons van andere uitzendbureaus. Uiteraard zorgen we ervoor dat jouw baan goed geregeld wordt en krijg je een interessant pakket aan arbeidsvoorwaarden. Maar ga je via ons aan de slag? Dan doen we je ook een aantal belangrijke werkbeloftes:  

Zeg jij ‘ja’ tegen Driessen, dan beloven wij

  • Alles op alles te zetten om een betekenisvolle baan voor jou te vinden.
  • Te investeren in jouw ontwikkeling.
  • Te kijken naar wie jij bent en wat jij kunt, ongeacht je leeftijd, afkomst en gender.
  • Je financieel veerkrachtig te maken.
  • Jou een carrière lang werkgelukkig te maken.

Onze werkbeloftes voor werkzoekenden

Veelgestelde vragen over het werk in de klantenservice

Heb je al wat ervaring opgedaan in de klantenservice? Dan is het tijd om je verder te ontwikkelen! Door ervaring en cursussen en trainingen maak jij jouw kans op doorgroeien steeds groter. Maak bijvoorbeeld de overstap naar teamleider, accountmanager of servicemanager. 

Het salaris in de klantenservice varieert afhankelijk van de organisatie waar je werkt. Gemiddeld ligt het salaris tussen de €2.500 en €2900 per maand. Hoe meer ervaring je hebt, hoe hoger je salaris zal zijn.