Ben je op zoek naar werk of ben je in dienst bij Driessen? Dan kunnen wij ons voorstellen dat je vragen hierover hebt. In onderstaand overzicht zie je enkele veelgestelde vragen & antwoorden. Hopelijk is daarmee je vraag beantwoord en anders horen we natuurlijk graag van je.
Solliciteren en inschrijven
Je kunt je online inschrijven bij Driessen. Maak een gratis persoonlijk Mijn Driessen account aan. Met dit account kun je makkelijk en snel reageren als jouw ideale baan voorbij komt. Ook krijg je direct gratis toegang tot de Driessen Academy, waar je trainingen kunt volgen. Daarnaast kunnen onze recruiters jou vinden wanneer zij een interessante vacature hebben die aansluit op jouw wensen en profiel. Heb je hulp nodig bij je inschrijving? Je kunt je ook inschrijven bij één van onze locaties.
Dat kan natuurlijk ook. Hier lees je meer over het werken bij Driessen.
Werken via Driessen
Driessen werkt voor meer dan 1.200 opdrachtgevers binnen de overheid, het onderwijs en andere betekenisvolle sectoren. Je vindt bij ons banen in heel Nederland. Bekijk hier alle vacatures. Je kunt direct reageren op een vacature die bij jou past, een vacature alert aanmaken of je inschrijven. Als je bent ingeschreven met een gevuld profiel, kunnen wij je actief benaderen voor vacatures die aansluiten bij jouw wensen.
Driessen is jaarlijks werkgever van meer dan 15.000 flexibele medewerkers in heel Nederland. Wij willen onze rol als werkgever voor onze medewerkers zo goed mogelijk uitvoeren. Natuurlijk zorgen wij voor de juiste afspraken en contracten, betalen wij je salaris en regelen wij je pensioen. Maar werkgeluk zit in veel meer dan dat. Wij willen een goede werkgever voor je zijn en staan in dienst van jou. We doen er alles aan om te zorgen dat jij werkgelukkig bent. Denk daarbij onder andere aan gratis e-learning opleidingen, mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling, begeleiding in je loopbaan, een vitaliteitscheck en korting bij sportscholen en (zorg)verzekeringen. Lees hier alles over onze werkbeloftes.
Je dienstverband
Voor vragen over je salaris of dienstverband kun je mailen naar werk@driessen.nl of bellen met je contactpersoon. Het telefoonnummer waarop jouw contactpersoon is te bereiken, vind je op jouw persoonlijke Mijn Driessen-pagina. Onze collega’s staan op werkdagen tussen 07.00 en 19.30 uur voor je klaar.
Driessen maakt onderscheid in betaling per maand of per week. Dit is afhankelijk van je contract.
Arbeidsovereenkomst met weekverloning
De betaling wordt wekelijks door ons op dinsdag verwerkt. Uiterlijk woensdag wordt het salaris naar jouw bank gestuurd (indien de uren op maandag vóór 12.00 uur zijn geaccordeerd door jouw opdrachtgever of indien de uren door jouw opdrachtgever naar Driessen zijn gestuurd). Vervolgens verwerkt de bank de betaling binnen twee werkdagen.
Arbeidsovereenkomst met maandverloning
De betaling gaat op elke 21e van de maand naar de bank. Valt de 21e op een zaterdag, dan wordt de betaling op de vrijdag ervoor naar de bank verstuurd en valt de 21e op een zondag, dan wordt de betaling de maandag erna naar de bank verstuurd. Vervolgens verwerkt de bank de betaling binnen twee werkdagen.
Als je ziek of arbeidsongeschikt bent, meld je dit op de eerste ziektedag bij zowel Driessen als je opdrachtgever. Geef je ziekmelding vóór 09.00 uur door via je Mijn Driessen account of eerder als dat zo met jouw opdrachtgever is afgesproken. Werk je voor een vervangerspool? Geef je ziekmelding dan ook altijd nog telefonisch door aan jouw contactpersoon. Bij je opdrachtgever meld je je telefonisch ziek.
Bij Driessen staat de deur voor je open. Je kunt met elke vraag op onze locaties terecht. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe baan of een vraag hebt over je dienstverband. Bekijk de adressen van de Driessen locaties. Je kunt hier op werkdagen terecht tussen 08.00 en 17.00 uur.
Overige vragen
Wij maken werkgeluk mogelijk voor zoveel mogelijk mensen en organisaties in de publieke sector. Want hoe meer mensen gelukkig zijn in hun werk, hoe gelukkiger iedereen wordt. Dat is waar Driessen voor staat. Het kan echter voorkomen dat je niet (helemaal) tevreden bent of een klacht hebt. Wij nemen iedere klacht serieus. Mocht je een probleem of meningsverschil ervaren, deel dit dan altijd met je contactpersoon bij Driessen. Lukt het niet om in overleg een passende oplossing te vinden? Dan kun je gebruikmaken van onze klachtenregeling.